Υγιής και ισοζυγισμένη διατροφή

Υγιεινή διατροφή δεν σημαίνει να αποφεύγουμε ότι μας αρέσει αλλά να απολαμβάνουμε ότι θέλουμε με μέτρο. Απλά συνδυάζοντας μία μεγάλη ποικιλία από τροφές και περιορίζοντας την ποσότητα καταφέρνουμε να ικανοποιήσουμε τις βασικές μας διατροφικές ανάγκες χωρίς να νιώθουμε οποιαδήποτε στέρηση.

Υγιεινή διατροφή

Μερικές συμβουλές :

  • Να καταναλώνετε διαφορετική ποικιλία από φαγητά κάθε μέρα και σε σωστές ποσότητες / κανονικές μερίδες

  • Να καταναλώνετε τουλάχιστο 2 φρούτα και αρκετά λαχανικά κάθε μέρα

  • Να καταναλώνετε προϊόντα χαμηλά σε λίπος (γαλακτοκομικά και κρέας)

  • Αποφεύγετε αεριούχα ποτά που περιέχουν ζάχαρη ειδικά μεταξύ γευμάτων διότι αυτά περιέχουν πολλές θερμίδες και έχουν ελάχιστη διατροφική αξία

  • Κάθε γεύμα έχει την σημασία του

  • Κατά το πρόγευμα τα δημητριακά προσφέρουν φυτικές ίνες και πολλά από αυτά παρέχουν βασικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία όπως το σίδηρο. Ένα μπολ δημητριακών με γάλα χαμηλό σε λιπαρά προσφέρει μια καλή αρχή για το ξεκίνημα της ημέρας. Ένα ποτήρι φρέσκου χυμού προσφέρει βιταμίνη C που βοηθά το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο από τα δημητριακά και αποτελεί την πρώτη μερίδα από φρούτα και λαχανικά που πρέπει να καταναλώνετε κατά την διάρκεια της ημέρας.

  • Το μεσημεριανό πρέπει να περιέχει φαγητό πλούσιο σε άμυλο π.χ. ψωμί, πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά όπως επίσης κρέας κόκκινο ή άσπρο (κοτόπουλο, ψάρι), και βεβαίως φασόλια και αλλά όσπρια τα οποία μεταξύ άλλων προσφέρουν σίδηρο και ψευδάργυρο. Αναγκαία επίσης είναι τα λαχανικά όπως το μπρόκολι, ή ένα μπολ σαλάτας, σάλτσα ντομάτας, καρότα, και άλλα λαχανικά της επιλογής σας ψημένα στον ατμό.

 

Το δείπνο μπορεί να περιέχει φαγητά όπως ζυμαρικά, πατάτες και ρύζι, λίγο κρέας και λαχανικά - κυρίως λάχανα, μαρούλι, σπανάκι κ.α. τα οποία μερικοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι βοηθούν στη πρόληψη ασθενειών στις μεγαλύτερες ηλικίες. Επίσης μπορείτε να καταναλώσετε γιαούρτια και κρέμες πλούσια σε φρούτα. Αποφεύγετε τις ίδιες επιλογές φαγητών κατά το μεσημεριανό και το δείπνο.

Μεταξύ των γευμάτων αποφεύγετε αεριούχα ποτά που περιέχουν ζάχαρη, διότι αυτά περιέχουν πολλές θερμίδες, έχουν ελάχιστη διατροφική αξία και προκαλούν ζημιά στα δόντια. Τα φρέσκα φρούτα, τα χαμηλά σε ζάχαρη δημητριακά και τα γιαούρτια με χαμηλά λιπαρά αποτελούν ιδανικά σνακ μεταξύ των γευμάτων της ημέρας.

Παράδειγμα εύγευστου και υγιούς ημερήσιου διατροφικού προγράμματος:

  • Πρόγευμα με 30g δημητριακών με CANDEREL μαζί με 100ml ημιαποβουτηρωμένου γάλακτος και ένα ποτήρι χυμό πορτοκαλιού (150ml)
  • Σνακ πριν το μεσημέρι: Μια μπανάνα (100γ) και ένα ζεστό ή κρύο ρόφημα με CANDEREL.

Μεσημεριανό με 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως (60g) με μαργαρίνη χαμηλή σε λιπαρά, ψάρι-τόνο (45g) και αγγούρι /ντομάτα. Για επιδόρπιο ένα γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά (150g) και εάν σας αρέσουν 4-5 παστά δαμάσκηνα ή σύκα (40g)

Σνακ μετά το μεσημέρι: Μια φρυγανιά με μέλι ή λίγη μαρμελάδα και ένα ζεστό ή κρύο ρόφημα με CANDEREL.

Για δείπνο μπορείτε να φάτε σολομό στην σχάρα (150g), βραστές πατάτες (175g), ένα μικρό μπολ σαλάτας με φρέσκα λαχανικά, ένα ποτήρι άσπρο κρασί (125ml) και για επιδόρπιο ένα μικρό κομμάτι μηλόπιτα φτιαγμένη με CANDEREL.